Op naar Hong Kong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Carina en Bert Pinkster - WaarBenJij.nu Op naar Hong Kong - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Carina en Bert Pinkster - WaarBenJij.nu

Op naar Hong Kong

Door: Carina

Blijf op de hoogte en volg Carina en Bert

03 Februari 2014 | Hong Kong, Hongkong

De reis met Cathay Pacific is prima verlopen. Om 13 uur vertrokken wij van schiphol, weggebracht door mama,papa,Suzanne en David. Dat was nog even gezellig met zijn allen vliegtuigen bekijken vanaf het panoramadek. Vooral David keek zijn ogen uit en noemde alle vliegtuigen "otoo".
Om half vier moesten de luikjes voor de ramen dicht en ging het licht uit en werd ons aangeraden te gaan slapen. Dat lukte voor geen meter. Gelukkig waren er veel films om te kijken dus vervelen hoefde wij ons niet. De stoelen waren prima en hadden royaal beenruimte maar verder dan een paar hazeslaapjes kwamen wij niet.
Om 7 uur lokale tijd landden wij in Hongkong. Met wat gezoek met de metro lukte het ons om om 9 uur bij het l'hotel Causeway viewbay te zijn.
Helemaal bezweet kwamen wij aan. Het was al 23gr en wij waren veel te warm gekleed. Wij mochten ons opfrissen in de kleedkamers bij het zwembad (dat nog buiten gebruik). Om 10 uur stapten wij weer in de metro want wij wilden de peak op met het kabelbaantje dat ze Peak- railway noemen. Wij schrokken ons wild: de wachtrijen bij Disney vallen in het niet bij waar wij hierin terecht kwamen.Het is net Chinees Nieuwjaar geweest en een vakantie voor veel Chinezen die wilden dan ook massaal naar boven. Wij hadden geen alternatief plan en waren moe dus bleven wij duf een half uur in de rij staan.Toen hadden wij het gehad en ontsnapten wij naar een ernaast gelegen stadspark. Wat een weelde de rust en ruimte die daar was,heerlijk!!!! Er waren veel tropische vogels in een mooi aangelegde vogeltuin. Wij kwamen helemaal bij en besloten naar de bay te lopen om met een pontje over te varen. Daarna met de metro weer naar ons hotel.
Om half drie kregen wij deze fantastische design suite toegewezen. En nu plannen maken voor de avond en voor morgen.

• 03 Februari 2014 - 18:33

Rita De Dijcker:

Wat leuk om mee te mogen genieten.
    Goed plan om uit die rij te stappen, ongepland komen er ook prachtige zaken op je pad.
    En die suite.........wouw dat is echt even bijkomen voor jullie weer verder reizen.
    Liefs, rita

• 03 Februari 2014 - 20:53

Yolanda:

Ha, het werkt! Zowel de link naar FB als de mail. En was leuk om zo snel al een update te ontvangen. xx

• 04 Februari 2014 - 16:37

Anita Schagen:

Wat leuk om te zien dat waar de mol is opgenomen is dat jullie daar hebben rond gelopen mooie foto,s En een prachtige suite waar jullie even kunnen bijkomen van al het moois en de drukte in Hongkong.
    Goede reis'.

Liefs Anita