Melbourne, familie BBQ - Reisverslag uit Boronia, Australië van Carina en Bert Pinkster - WaarBenJij.nu Melbourne, familie BBQ - Reisverslag uit Boronia, Australië van Carina en Bert Pinkster - WaarBenJij.nu

Melbourne, familie BBQ

Door: Carina

Blijf op de hoogte en volg Carina en Bert

23 Februari 2014 | Australië, Boronia

Na een goede vlucht van Tasmanie naar Melbourne kwamen tante Corrie en Linda ons van het vliegveld ophalen. Wat een luxe om niet met onze koffers met de trein te hoeven sjouwen. Een klein uurtje rijden later reden wij de Lockwoodsroad in, het adres waar wij al zo lang ik mij kan herinneren post naa toe stuurden. Wat een leuke woning zeg, met bloemen buiten, plantjes voor de ramen en een heleboel herinneringen aan Holland in de woonkamer, die mij zo vertrouwd voorkwamen: de klok van oma en opa, veel houtsnijwerk en de geborduurde zaanse huisjes, ik voelde mij al snel thuis. Na de lunch zei Linda dat we welkom waren om haar huis te komen bekijken, wat ik graag wilde. Dus eerst even een wasje draaien en toen naar Linda's huis. Het verkeer is hier een heel stuk drukker dan op Tasmanie maar Bert mocht rijden in tante Corrie's auto en hij had er geen problemen mee.
Linda woont in een royaal huis aan de rand van een nationaal park. Een groot stuk land maar haar man Steve heeft er dan ook zijn eigen bedrijf en de ruimte nodig voor opslag bouwmaterialen en machines. In de boomhut dronken wij gezellig een glaasje. Een rosella (papegaai) en een cookaburra lieten zich aan ons zien, fantastisch hoor zo'n plek. Wij liepen een rondje over het terrein, bekeken de schuren en de hobbyspullen van Steve waaronder een oldtimer Porsche en gingen weer naar tante Corrie voor een rustig avondje gezellig kwebbellen.
De volgende middag was er een BBQ lunch georganiseerd. Iedereen kwam met koeltasjes met eten en drinken aan zodat tante Corrie er niet zoveel werk aan had. Rob was er met Helen en Zoë, Marian, Linda +Steve met 2 zonen, dochter, schoondochter en kleinkind (wat een schatje), Andrew met dochter en Jeffrey met zijn vrouw. Een hele groep en ik waardeerde het erg dat ze ons kwamen begroeten. Het werd een heel gezellige middag.
's Avonds nog een spelletje skip- bo met tante Corry gespeeld, dat ze veel met tante Thea had gespeeld en bijtijds onder de wol want al met al was het toch een vermoeiende dag.

• 25 Februari 2014 - 17:59

Tiny De Haas: