Naar de outback - Reisverslag uit Hawker, Australië van Carina en Bert Pinkster - WaarBenJij.nu Naar de outback - Reisverslag uit Hawker, Australië van Carina en Bert Pinkster - WaarBenJij.nu

Naar de outback

Door: Carina

Blijf op de hoogte en volg Carina en Bert

10 Maart 2014 | Australië, Hawker

Nog even een site-seeing tourtje door Barossa-valley met zijn vele bloemen en op naar de outback.
Het landschap wordt al snel weer eentoniger maar het land blijft heuvelachtig en de wegen zijn niet zo recht dus toch minder saai om te rijden.
De grond wodt steeds steniger en de wijnstruiken en fruitbomen maken plaats voor schapen, nog meer schapen en af en toe wat koeien onder een boom. De temperatuur stijgt naar 37 gr en de stops worden uitgezocht op de schaduw, maar veel keus is er niet. Wij stoppen in het plaatsje Ororroo met als atractie de Giant Gum Tree :-) Deze hoge eucalyptusboom is veel kleiner dan wij op andere plaatsen gezien hebben, echt een lachertje.
Tegen vijven komen wij aan bij Rawnsley park station waar onze eco villa in de outback ligt. Wat een verrassing weer, deze luxe villa in mexicaanse stijl heeft een verlaagd plafond in de slaapkamer. Dat is electrisch op te vouwen (als lamellen), dan kan je liggend op je bed door twee dakramen de sterrenhemel bekijken, hoe verzinnen ze het.
Als wij met een glaasje wij op het terras zitten, stelt Bert voor naar het zwembad te gaan. Zwembad??? Ja heus, bij de camping is een zwembad.
Na ons daarin lekker opgefrist te hebben, leeft Bert zich uit op de BBQ en voel ik mij werkelijk in het paradijs.

• 11 Maart 2014 - 09:11

Suzanne:

Wauw, dat klinkt heel goed. Wat een uitzicht ook!

• 11 Maart 2014 - 11:06

Kees:

Wouw mooi zo een sterrenhemel liggend in bed, nou maar genieten en uiteindelijk in slaap vallen onder de sterrenhemel.
    Krijg alweer zin om weer naar Down Under te gaan.
    veel genieten nog daar in de outback en daar voorbij!