Mombasa/Diani beach - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Carina en Bert Pinkster - WaarBenJij.nu Mombasa/Diani beach - Reisverslag uit Diani Beach, Kenia van Carina en Bert Pinkster - WaarBenJij.nu

Mombasa/Diani beach

Door: Carina

Blijf op de hoogte en volg Carina en Bert

01 Oktober 2018 | Kenia, Diani Beach

Zondagochtend werden wij naar het vliegveld gebracht en binnen het uur landde wij in Mombasa. Er stond een taxi op ons te wachten, dus wij dachten er snel te zijn. Dat viel tegen. Zeker 2 uur deden wij er nog over om in ons resort te komen. En dat terwijl onze auto de laatste plek op de Likoni Ferry (pont) innam. Het eerste wat opviel waren de vele tuktuks die als taxi rondrijden, veel handkarren voor vervoer van goederen en veel moslims. Wel 3 moskeeën gezien en regelmatig zien wij ook vrouwen met gezichtsbedekking. En al die zwarte kleding, wat een verschil met de kleurige masai! Die zijn op de vingers van een hand te tellen in Mombasa.
Maar hoe verder weg wij van mombasa komen, hoe minder moslims en weer wat meer masai. Langs de weg weer veel armoedige bewoning en grauwe winkeltjes en marktjes. Hier zouden wij ons lopend niet veilig voelen.
Wij rijden verder en verder slaan in Diani af naar de beach en als de weg ophoud , hobbelen wij nog vrolijk een kwartiertje door voor wij in ons Pinewood resort zijn.
Wij worden weer verwelkomt met een koud doekje om ons op te frissen en een drankje (welcome fam Pickster)
Dan worden wij naar een fijne kamer gebracht waar wij het prima een aantal dagen zullen uithouden.
De dagen erna doen wij niet meer dan ons verplaatsen tussen ons balkon, het zwembad, de ligbedjes op het strand, de bar en het restaurant. Het is prima zo. Wij lezen, puzzelen, zwemmen, maken een strandwandeling en ik werk dit verslag bij. Het personeel is aardig, het eten kan niet beter en wij komen helemaal tot rust. De eerste dag proberen wij nog excursies te boeken, maar mensen die van een boottrip terugkomen zijn zeeziek, met snorkelen is er niet veel te zien en de citytrip is alleen mogelijk op de dag dat wij vertrekken en juist dan willen wij ons 's morgens rustig houden. Maar het is goed zo: Hakuma matata.
Dinsdagavond is er BBQ on the beach en de hele dag zien wij dat daar tafels ,stoelen en handkarren vol spullen heengebracht worden. Helaas valt het in het water door de stevige wind. De BBQ's worden niet heet genoeg en dus erg lang wachten op je vlees. Ik doe maar een dagje vegetarisch, dat was van te voren al klaar, alleen worden er ter plekke chapati bij gebakken. Maar veel tafeltjes staan in de wind, waardoor het tafelkleed steeds op je volle bord waait en je niet lekker ontspannen zit. Nee, het is erg jammer. Daarna is er een dansshow, waar helaas weinig gasten komen opdagen.
Woensdag is er een Mongoolse wokmaaltijd bij het zwembad met levende muziek. Dat is wel een succes, zo sfeervol en romantisch.
Tja, ik zal behalve het mooie weer (30gr), de brutale sykes apen en de rust het poole-poole, hakuna matata en de asjante's zeker gaan missen.