Lake Naivasha/ crater lake - Reisverslag uit Naivasha, Kenia van Carina en Bert Pinkster - WaarBenJij.nu Lake Naivasha/ crater lake - Reisverslag uit Naivasha, Kenia van Carina en Bert Pinkster - WaarBenJij.nu

Lake Naivasha/ crater lake

Door: Carina

Blijf op de hoogte en volg Carina en Bert

25 September 2018 | Kenia, Naivasha

Zondag
Vanmorgen bij het wakker worden, hoorde ik vreemde oerwoudgeluiden die ik echt niet kon thuisbrengen. Genietend bleef ik liggen tot de wekker ging om half zeven. Anderhalf uur later stapten wij weer bij Dennis in het busje voor een nieuwe dag vol avonturen. Wij reden eerst een paar uur terug over de weg die wij gister reden en na de 4 meren sloegen wij af richting een kratermeer waar onze volgende accomodatie was. Onderweg weer veel zebra's,een groep bavianen langs de weg en impala's. In de verte zagen wij ook giraffes. Het laatste stuk weg was een hobbelige zandweg, echt verschrikkelijk. Het busje ging van links naar rechts om de kuilen en stenen te ontwijken en op en neer bij de stenen en kuilen die níet te ontwijken waren. En toen.....zagen wij een giraf rechts naast de weg en twee aan de linkerkant. Dennis stopte de auto en even later staken de giraffes vlak voor onze neus over. Fantastisch!!!
Na nog een half uurtje hobbelen kwamen wij bij ons camp aan. Na de receptie, waar wij weer ontvangen werden met een glaasje jus en een koel handdoekje, moesten wij een heleboel trappen af naar de rand van het kratermeer waar onze "tent" stond. Niet zo luxe als de vorige maar met een prachtig uitzicht.
Om half vier hadden wij een wandelsafari. Gids Walter nam ons mee langs de rand van het meer, de kraterrand overklimmend via allerlei smalle paadjes en toen kwamen wij in een mooi weids landschap waar Walter ons oa colobus apen aanwees, wel vijf soorten gazelles , weer veel zebra's, zwijntjes, buffels, giraffen en zelfs een jakhals. Ik zag iets lopen en dacht dat het een konijn was maar voor ik de verrekijker voor mijn ogen had, was hij weg. Dus of ik nu een jakhals gezien heb??? Na twee uur lopen gingen wij terug en boven op de kraterrand stond een kelner ons op te wachten met wijn, chips en pinda's. Wij mochten gaan zitten en genieten van het mooie uitzicht. Wat een leuke verrassing. Na drie kwartier was het duidelijk dat er geen mooie zonsondergang inzat vanavond en wandelden wij het laatste stukje naar het park in de duisternis terug, Wat een fijne middag weer.
Maandag
De dag begon weer zonnig. Dennis bracht ons naar Hells gate. Een vulkaan met geothermische warmte die gebruikt wordt voor opwekking van electriciteit in een centrale. Het is Masai gebied en rangers verzorgen daar een tour omlaag in een nauwe kloof uitgesleten in de lava. Via een touw kon je langs een steile muur omhoog om verder naar de slaapkamer vd duivel te gaan. Dat was mij te veel, maar Bert deed het wel. Het was een grot met een gat in het dak waardoor je een vulkaankegel kon zien. Wij liepen door een breder stuk met hot springs en met behulp van ranger Salomo lukte het prima weer naar boven te klauteren. Boven was een masai marktje waar ik meteen werd ingepakt door een vriendelijke dame die mij een zitplaats aanbood om uit te rusten , een praatje over rozentelers begon en daarna natuurlijk wat sieraden wilde verkopen. Nederlandse Rozentelers kweken rozen in Kenia en er gaan 2 vrachtvliegtuigen vol per dag naar schiphol. Deze vrouw wist niet dat je rozen in water moest zetten want zij probeerde mij een vaasje van kralen, zonder binnenwerk te verkopen.
Daarna reden wij naar lake naivasha om hypo's te spotten. Wij stapten ineen motorbootje en Steven voer ons rond langs de Nijlpaarden , ooievaars, reigers, witte pelikanen, kleine aalscholvers kingfishers en visarenden. Die lokte hij door eerst te fluiten en als de vogel keek een vis in het water te gooien. De visarend maakte dan een snoekduik uit de boom om de vis te pakken, een prachtig gezicht.
Na de boottocht gingen wij naar ons park voor een rustige middag. Een beetje lezen, puzzelen en aapjes kijken.