Nevelwoud - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Carina en Bert Pinkster - WaarBenJij.nu Nevelwoud - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Carina en Bert Pinkster - WaarBenJij.nu

Nevelwoud

Door: C

Blijf op de hoogte en volg Carina en Bert

20 November 2017 | Costa Rica, Monteverde

Omdat er kortgeleden door overstromingen delen van de weg waren weggespoeld, was de weg erg slecht begaanbaar.
Het verschil tussen een tropisch regenwoud en een nevelwoud werd mij al snel duidelijk. Wij gingen 1050 meter omhoog de bergen in en het werd steeds kouder en mistiger.Naast de tropische planten zagen wij veel hortensia's! Het leek wel een beetje op Oostenrijk. Dat vonden de eigenaren van ons Trapp family hotel ook want er hingen schilderijtjes van oostenrijkse bergen en chalets aan de muur, terwijl hier de huizen golfplaten daken hebben. Opeens dook ook overal de kerstversiering om ons op en hoorden wij Feliz Navidad en Rudolf the Rednose reindeer in het Spaans met een Salsa sausje eroverheen.
Ons hotel was weer pico bello en vlak bij het nationale park waar wij de volgende ochtend met een gids ingingen. Het was een privegids die rekening met mijn wandelprobleem hield. Op een klein stukje wist hij ons een heleboel orchideeën, maar ook spinnen,(tarantula), wandelende tak, toekan en toen...de quetzal!! Volgens de reisgidsen zou het niet bet seizoen ervoor zijn maar jawel hoor. Zowel het mannetje als het vrouwtje konden wij door zijn telescoop goed bekijken. Daarna bracht hij ons nog naar een tuin waar kolibries gevoerd werden en tientallen soorten zaten. Ik geloof dat wij 8 verschillende soorten ontdekten.
Daarna maakten wij nog een wandeling op eigen houtje door het park naar een hangbrug.
S middags werden wij opgehaald om te gaan zipplinen, dat was mooi. Aan een tuigje hing je aan een rail naar de overkant van een vallei over de boomtoppen heen. Je moest remmen met een handschoen aan de rail, of eigenlijk mocht je niet remmen want dan bleef je in het midden stilhangen. Maar wat moet je nu als je gaat draaien? Dan probeer jeje met de handschoen bij te sturen, en dan hang je daar, tussen 2 plateaus!!! Heel vermakelijk allemaal. Er waren intotaal 16 vluchten, waaronder een tarzan swing (bungi jumpen met je hoofd omhoog) en een superman, waarbij de gordel op je rug zat en je horizontaal hing.
De volgende dag regende het. Yolanda wilde heel graag naar een holle ficusboom, waar je in kon klimmen. Door de nattigheid was het erg glad en dufde ze niet erg hoog. Toch was het de moeite van de stop waard.