Sydney: the blue mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carina en Bert Pinkster - WaarBenJij.nu Sydney: the blue mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carina en Bert Pinkster - WaarBenJij.nu

Sydney: the blue mountains

Door: Carina

Blijf op de hoogte en volg Carina en Bert

08 Februari 2014 | Australië, Sydney

Vanmorgen werden wij om 7 uur opgepikt voor een excursie naar the Blue Mountains. In een paar uur tijd reden wij naar een mooi uitzichtpint. Het leek wel een beetje op the Grand Canyon, maar dan begroeid waardoor je niet de bodem van het dal en de rivier kon zien maar alleen boomtoppen. Met een kabelbaantje met doorzichtige bodem gingen wij over een diepe kloof daarna steil naar beneden met een treintje een leuk wandelingetje over vlonders langs de ingang van een vroegere kolenmijn en toen weer steil omhoog met een soort treintje. Het leek wel een pretpark en echt leuk vonden wij het niet eens.
Sacha, onze reisleidster bracht ons met het busje naar een dorpje waar wij een voorstelling van aboriginals kregen. Dat vond ik erg leuk maar de prijzen in de souvernirshop logen er niet om. Gelukkig waren we toch van plan het kopen van souvernirs nog even uit te stellen.:-).
Daarna bracht ze ons nog naar een dierentuin waar wij kangeroes en koalas mochten aaien. De koalas sliepen gewoon door.
De kangeroes liepen los in het park, heel leuk. Er waren nog veel meer dieren die wij nooit gezien hadden. Onder andere de tasmaanse duivel,dingo, veel inheemse vogels en dieren waarvan ik de naam niet onthouden heb.
Het was wel heel warm, toen wij het park uitgingenzag ik een termometer op 36 gr.staan!!!! Gelukkig liepen wij steeds in de schaduw.
Wij reden nog door het olympich dorp en toen werden wij op een boot gezet die er nog een uur over deed ons naar Sydney te brengen.
Al met al een erg leuke dag waarin wij weer veel gezien hebben.

• 08 Februari 2014 - 12:03

Yolanda:

Ahhh, slapende koala's! Haha. Hebben jullie de kangoeroes ook kunnen aanraken? Waren die niet schuw?

• 09 Februari 2014 - 22:38

Paul:

Nog even van die boot gesprongen of kon er elders gezwommen worden want dat lijkt mij wel prettig bij 36 graden. Vervelend hoor, zo warm, haha. Ik zou graag een paar daagjes, of weekjes natuurlijk, die treurigheid hier verruilen.
    Geniet er maar van, voor je het weet...

• 12 Februari 2014 - 21:21

Yolanda:

Hahahaha, die foto's van die slapende koala's..... hilarisch! :-p