Tasmanie. Een dag in Corinna - Reisverslag uit Corinna, Australië van Carina en Bert Pinkster - WaarBenJij.nu Tasmanie. Een dag in Corinna - Reisverslag uit Corinna, Australië van Carina en Bert Pinkster - WaarBenJij.nu

Tasmanie. Een dag in Corinna

Door: Carina

Blijf op de hoogte en volg Carina en Bert

15 Februari 2014 | Australië, Corinna

How lucky we are! Vandaag een schitterende boottocht gemaakt oor het regenwoud over de Pieman rivier naar de kust. Waar we aan het strand van de stille zuidzee hebben gepicknickt. Het regent hier 300 dagen per jaar maar wij hadden een droge dag. Wij raken heel makkelijk met australiers aan de praat (zelfs ik) en ze zijn zo behulpzaam.
De bootsman vertelde op de heenreis over de bijzondere bomen en op de terugweg over de vogels. Hij praatte snel en articuleerde slecht waardoor het merendeel mij ontging, maar mijn vriendelijke buurman legde alles nog eens duidelijk voor mij uit.
Ook al weet ik dat alle bomen groen zijn en omhoog groeien ik kan nu vertellen dat er veel Huon-pines, Tea treas, Laurels(?), Sassafras :-), en natuurlijk Eucalyptus (daar ruikt volgens mij heel Tasmanie naar) hier groeien. En wij hebben eenden, witte wang reigers, blauwe winterkoninkjes (noemen ze hier sprookjeskoninkje), zwarte kakatoes en gevorkte staart adelaars gezien, leuk toch!
Omdat het toch wel een beetje een bejaardentochtje was, hebben wij nog een pittige wandeling gemaakt. Het enige "wild" wat wij zagen waren hagedisjes, tot wij bij terugkomst in het kamp een kangoeroe uit een vuilnisbak zagen eten!

  • 20 Februari 2014 - 23:32

    André:

    Jullie komen vast terug met een accent, mates! ;)

    Vraagje: jullie reisverslagen lijken te verschijnen in een min of meer willekeurige volgorde - tenminste als ik naar de data van publicatie kijk. Is dat een foutje van waarbenjij.nu ?

    Ook zie ik opeens het verslag 'Tasmanie. Onderweg naar Corinna' d.d. 14-2-2014 niet meer in de lijst staan. Dat kan toch niet jullie bedoeling zijn?

    Groetjes,
    André & Ingrid

    P.S. "Laurels" zijn laulieren, dus wat blaadjes plukken en drogen voor door de rode kool thuis. Of van een tak een lauwerskrans maken voor degeen van jullie die het meest op een romijnse generaal lijkt!
    A.

  • 22 Februari 2014 - 12:17

    Anita Schagen:

    Hallo Carina en Bert
    Wat een beleven jullie veel en wat een leuke reis verhalen schrijven jullie met mooie foto's erbij. Ik geniet met jullie mee. leve de computer. Het regenend hier maar koud is het hier niet. De natuur loopt wel een paar weken voor vanwege de zachte winter Frans zag gisteren al krokussen in bloei staan. ik kan niet wachten op de lente. Lieve groet Frans en Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Corinna

Carina en Bert

Australië reis

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 15990

Voorgaande reizen:

21 September 2018 - 05 Oktober 2018

Kenia

07 November 2017 - 20 November 2017

Costa Rica

01 Januari 2014 - 02 Januari 2014

Australië

Landen bezocht: